Vykort Från Norrlandskusten

Jag som planerade att filma Avec Lunas Norrlandskust-tour filmade endast en film med inzoomning på mika när hon sover så den blev det inte någe av. Men, för att väga upp så har jag en massa bilder så vi kan ha bildspel!!!!!
 
 
Första stopp var SKELL
                              EFTEÅ
ja det snöade redan då
                          
 
Där pausade vi mest på Riv Huset som jag nu när jag tänker efter  tycker är komplett och där dansade vi till Avec Luna vbvbvbvbvb vänner som man bara blev så stolt i hjärtat av att se för dom rullade över alla!
 
Jag och Mika läste dikter och plinka piano jag menar det är klart det ägde
 
 
 
På lördag vaknar vi plockar ihop väskan och  sen går vi ut genom dörren samt tar bussen norrut. Där frodas renarna vid Frassesskyltarna på ängarna bredvid E4.
 
 
Luleå är ännu vitare och ännu kallare.Det är också som ett avskalat Umeå för de har samma Verket och samma nattpromenader hem och samma folktom-stad känsla. Men det är ockå ngt mystiskt med Luleå som jag inte fått tjing på än men planerar på att undersöka saken vidare för jag
Älskar
Luleå!!!!!!!!
!!!!!!!!!
 
 
Det var antirasistisk demonstration på Luleås gator och de var ganska få 
En manlig medelåldare som var ute och shoppade ropade SD! efter tåget då
 
 
På Luleå- Verket  stod det typ 'Humanity is overrated! Long live the woods!' och istället för 'Republiken Norrland' gick man steget längre för att önska skapa 'Ett Autonomt Norrbotten'
 
Vi fick iaf köpa 5,3or för en tjuga så jag var nöjd
 
 

Fortfarande fyfan va bra. 
 
 
Vi var alltid fem groupies från Umeå som följe till bandet. Detta e vår härskare samt boss hen går under namnet Abba. Vet inte vad groupiesarna kallas än men snart får även vi fan-namn. 
 
 
2much snusk 2much barnförbjudet
 
 
Lollan och Amanda kom till Luleå-spelningarna och det ägde. Jag och Lollan kramades och sjöng allsång till Ingen vill veta vart du köpt din tröja det tyckte jag var jättejättevackert.
 
 
Detta var sick samt lätt bästa spelningen av <3 jag närvarat på. Är nu även groupie för dessa.
 
 
Lovis snubblar på vacker bild.
 
Slutsats: Jag ska fortsättningsvis semestra norrut så  mycket jag orkar. 
 
Juste, jag mår så himla bra. 
 
 

Kommentarer
Postat av: mik

true dat

2015-01-12 @ 16:36:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0